خرید عینک

راهنمای انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت

عینک طبی تنها سویه دید ما را اصلاح نمی‌کند، بلکه به ­عنوان یک ابزار نمایش مد روز نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، باتوجه‌به گستره وسیع گزینه‌های موجود، انتخاب عینک مناسب می‌تواند یک کار سخت و طاقت‌فرسا به نظر برسد. یکی از عوامل مهم در انتخاب عینک طبی، توجه به شکل صورت شماست. هدف این مقاله از سایت لنزیلا این است که اطلاعاتی کاربردی را در مورد راهنمای انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت خودتان در اختیار شما قرار دهد. پس با ما همراه باشید.

انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت

قبل از پرداختن به جزئیات، ضروری است که شکل صورت خود را به طور دقیق شناسایی کنید. شناخت شکل صورت و ابعاد آن سبب می‌شود بهترین نوع پوشاک از قبیل عینک، کلاه و ماسک را برای خود انتخاب کنید که با صورت شما ست باشند و ظاهری زیبا و جذاب از شما به نمایش بگذارند. چهار نوع شکل اصلی صورت عبارت از این‌ها هستند:

  1. بیضی: صورت‌های بیضی دارای نسبت‌های متعادلی هستند، آرواره‌های کمی خمیده و پیشانی کمی پهن‌تر از چانه دارند.
  2. گرد: صورت‌های گرد دارای ویژگی‌های منحنی و خمیده، با عرض و طول مشابه و بدون زوایای برجسته هستند.
  3. مربع: صورت‌های مربعی دارای خط فک و پیشانی قوی با طول و عرض تقریباً مساوی هستند.
  4. شکل قلب: صورت‌های قلبی شکل پیشانی پهن‌تری دارند که به‌تدریج به سمت چانه باریک می‌شود.

همواره می‌توانید با درنظرگرفتن شکل صورتتان، از انواع مدل‌های عینک طبی ارزان لنزیلا بهره بگیرید و استایلی بسیار جذاب را تجربه کنید!

چگونه عینک مناسب صورت انتخاب کنیم؟

اکنون که فرم صورت خود را می‌دانید، بیایید بررسی کنیم که کدام عینک با نوع صورت ما مطابقت دارد. انتخاب عینک مناسب می‌تواند ویژگی‌های صورت شما را بهبود بخشد و ظاهر جذاب شما را تکمیل کند. در اینجا فریم‌های مناسب برای اشکال مختلف صورت را بررسی خواهیم کرد.

◀ صورت‌های بیضی

صورت‌های بیضی‌شکل به‌عنوان منعطف‌ترین و همه‌کاره‌ترین چهره‌ها در نظر گرفته می‌شوند، زیرا می‌توانند بدون ایجاد ناهماهنگی با فریم‌های مختلف سازگار شوند. اگر صورت بیضی دارید، خود را خوش‌شانس بدانید! شما می‌توانید صورت خود را با اشکال و اندازه‌های مختلف فریم آزمایش کنید. بااین‌حال، به‌طورکلی توصیه می‌شود فریم‌هایی را انتخاب کنید که پهن‌تر از پهن‌ترین بخش صورت شما باشد. فریم‌های مستطیلی یا چشم‌گربه‌ای می‌توانند برای صورت‌های بیضی به‌خوبی کار کنند؛ زیرا به آن تعادل خوبی می‌بخشند.

عینک برای صورت بیضی
انتخاب عینک طبی مناسب چهره بیضی

◀ صورت‌های گرد

در خصوص عینک‌های مناسب برای صورت‌های گرد، بهتر است فریم‌های زاویه‌دار یا هندسی را انتخاب کنید که با منحنی‌های صورت شما تضاد داشته باشد. فریم‌های مستطیلی یا مربعی در این مورد به‌خوبی به کار می‌آیند، زیرا به ایجاد ظاهری کشیده‌‌تر و نیز لاغرتر نشان‌دادن صورت شما کمک می‌کنند. از فریم‌های گرد خودداری کنید زیرا می‌توانند گردی صورت شما را بیشتر از حالت طبیعی برجسته نشان دهند.

عینک برای صورت گرد
انتخاب عینک طبی مناسب چهره گرد

اگر صورت گردی دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین عینک ها برای صورت گرد در سال ۲۰۲۳ را از دست ندهید!

◀ صورت‌های قلبی شکل

صورت‌های قلبی شکل عموماً پیشانی پهن‌تر و چانه باریک‌تری دارند. برای متعادل‌کردن این نسبت‌ها، توصیه می‌شود فریم‌هایی را انتخاب کنید که با ایجاد خطای بینایی، توجه‌ها را از پیشانی شما دور کنند و به قسمت پایینی صورت شما پهنا بدهند. فریم‌های چشم‌گربه‌ای یا خلبانی انتخاب‌های خوبی برای صورت‌های قلبی شکل هستند؛ زیرا حس تقارن ایجاد می‌کنند و خطوط طبیعی صورت را تکمیل می‌کنند.

عینک برای صورت قلبی شکل
انتخاب عینک طبی مناسب چهره قلبی شکل

◀ صورت‌های مربعی

اگر صورت مربعی با خط فک قوی و پیشانی پهن دارید، باید با انتخاب درست عینک به دنبال خنثی‌کردن این ویژگی‌ها باشید. فریم‌های گرد یا بیضی می‌توانند به تعادل زوایای تیز صورت شما کمک کنند و انحناهایی را به‌ظاهر کلی شما اضافه کنند. از فریم‌هایی با زوایای تیز یا خطوط مستقیم اجتناب کنید، زیرا می‌توانند خطوط فک قوی شما را بیش‌ازپیش برجسته نشان دهند.

عینک برای صورت مربعی
انتخاب عینک طبی مناسب چهره مربعی

توجه!

در راهنمای انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت علاوه بر درنظرگرفتن شکل فریم، توجه به فاکتورهای دیگری مانند اندازه فریم، رنگ و جنس در هنگام انتخاب عینک متناسب با اشکال مختلف صورت نیز ضروری است. اندازه فریم باید متناسب با ویژگی‌های صورت شما باشد، یعنی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. فریم عینک نباید صورت شما را اشغال کند و یک چیز اضافی به نظر برسد، بلکه برعکس، باید مکمل صورت شما باشد.

سایر ملاحظات در راهنمای انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت

اگرچه شکل صورت هنگام انتخاب عینک طبی بسیار مهم است، اما تنها ویژگی مهم نیست. چند فاکتور اضافی دیگر وجود دارد که با رعایت آن، هماهنگی و هارمونی بیشتری در صورت خود ایجاد خواهید کرد، و ما در راهنمای انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت به آن اشاره خواهیم کرد:

  1. رنگ پوست: رنگ‌هایی از فریم را انتخاب کنید که مکمل رنگ پوست شما باشد و جذابیت شما را بهبود بخشد.
  2. شخصیت و سبک استایل: استایل شخصی شما باید با استایل فریم انتخابی شما مطابقت داشته باشد. این که استایل‌های جسورانه را ترجیح می‌دهید یا ظرافت، بسیار مهم است.
  3. راحتی و تناسب: اطمینان حاصل کنید که عینک به‌راحتی روی پل بینی شما قرار می‌گیرد بدون اینکه لیز بخورد یا باعث ناراحتی در پشت‌گوش شما شود.
  4. نوع لنز و تجویز: برای تعیین اینکه کدام نوع لنز (تک بینایی، دو کانونی) بر اساس نیازهای پزشکی شما مناسب‌ترین نوع لنز است، با یک متخصص اپتومتری مشورت کنید.

نکته مهم!

به یاد داشته باشید، این توصیه‌ها و راهنمای انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت فقط دستورالعمل هستند و در نهایت باید عینکی را انتخاب کنید که به شما احساس اعتمادبه‌نفس و راحتی در پوست خود بدهد.

آیا صورت ظریفی دارید؟ مقاله عینک های طبی زنانه برای صورت کوچک و ظریف برای شماست!

سخن پایانی

راهنمای انتخاب عینک طبی بر اساس شکل صورت برای این است که یک راه مؤثر برای بهبود تصحیح بینایی و ایجاد یک استایل شخصی جذاب به شکلی هم‌زمان را به شما نشان دهد. با درک اینکه کدام استایل فریم متناسب با اشکال مختلف صورت شما است، می‌توانید هنگام انتخاب عینک‌هایی که ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد شما را به‌صورت شما اضافه می‌کنند، تصمیم آگاهانه بگیرید. حتماً به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب عینک‌ طبی مناسب چهره شما، عواملی مانند رنگ پوست، استایل شخصی، راحتی و نوع لنز را در نظر بگیرید!

۰ ۰ رای ها
امتیاز
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.