لنز طبی رنگی

نحوه استفاده از عینک نزدیک بین

نزدیک بینی یا Myopia، یک وضعیت بینایی است که در آن افراد می تواند اشیاء نزدیک را به وضوح ببیند، اما اجسام دور برای او تار به نظر می رسند. اگر شما هم متوجه شدید که فردی نزدیک بین هستید، احتمالا سوالاتی در مورد نحوه استفاده از عینک طبی نزدیک بین دارید؛ برای پاسخ به این سوال ها، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نزدیک بینی چیست؟

اجازه دهید ابتدا مروری بر نزدیک بینی داشته باشیم. نزدیک بینی یا Myopia وضعیتی است که شما تنها اجسام نزدیک را خوب می بینید و اجسام دور برای شما تار به نظر می رسند. این وضعیت زمانی رخ می دهد که کره چشم بیش از حد کشیده باشد و یا قرنیه بیش از آنچه که باید، خمیده باشد. در نتیجه این اتفاق، نور وارد شده به چشم به درستی متمرکز نمی شود و باعث می شود اجسام دور، تار به نظر برسند.

افراد نزدیک بین، هنگام رانندگی، تماشای صفحه تلوزیون، تخته کلاس و یا جاده با مشکل رو به رو خواهند بود. این وضعیت، یک عیب انکساری بسیار رایج است که درصد زیادی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر چه که علت دقیق آن مشخص نیست، اما شواهدی مبنی بر نقش مهم وراثت در آن وجود دارد؛ بنابراین اگر پدر و مادرتان نزدیک بین هستند، احتمال نزدیک بینی شما بیشتر خواهد بود.

نشانه های ضعیف شدن چشم

نحوه استفاده از عینک نزدیک بین

نزدیک بین ها باید از چه عینک هایی استفاده کنند؟ در حال حاضر، دو نوع اصلی عدسی های واگرا برای افراد نزدیک بین طراحی می شوند. این عینک ها به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند، مثل عینک های طبی، فتوکرومیک، آفتابی و … . با این حال، برای افراد نزدیک بین لنزهای تماسی نرم و سخت نیز وجود دارد.

اصلی ترین گزینه اصلاح نزدیک بینی، عینک های طبی هستند. بسته به میزان نزدیک بینی شما، ممکن است نیاز باشد که فقط برای فعالیتی خاص مثل تماشای فیلم یا رانندگی از عینک استفاده کنید.

نحوه استفاده از عینک نزدیک بین در افرادی که نمره چشم آن ها بالاست، به صورت همیشگی می باشد. متخصصان پیشنهاد می کنند که اگر نزدیک بینی خفیف هم دارید، بهتر است به طور منظم عینک بزنید.

بیماران بالای ۴۰ سال، کودکان و برخی بزرگسالان مبتلا به نزدیک بینی، ممکن است به عدسی های پیشرونده نیاز داشته باشند. این عدسی های چند کانونی که در مقاله پایین توضیحات آن را داده ایم، به فرد امکان می دهند هم فواصل دور و هم نزدیک را به خوبی ببیند.

جدیدترین قیمت لنز و عدسی طبی عینک

نحوه استفاده از عینک نزدیک بین

نحوه استفاده از لنزهای نزدیک بین

برخی افراد، دید واضح تر و وسیع تری را با لنزهای تماسی نزدیک بین تجربه می کنند. استفاده از لنز به دلایل زیبایی شناسی هم ممکن است ترجیح بسیاری از افراد باشد. لنزهای طبی مانند عینک ها تغییری در صورت ایجاد نمی کنند و در انواع رنگی هم موجود هستند.

با این حال، مراقبت از لنزهای تماسی تلاش زیادی را می طلبد و از آنجایی که مستقیما روی قرنیه قرار می گیرد، باید به درستی از آن ها استفاده شود. برخی از بهترین لنزهای طبی مخصوص نزدیک بینی بازار را در پایین میتوانید ببینید:

چگونه عدسی نزدیک بین عینک خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب عدسی و عینک نزدیک بین شما باید پس از معاینه دقیق چشم ها صورت بگیرد. افراد مبتلا به نزدیک بینی باید حداقل سالی یک بار به اپتومتریست مراجعه کرده تا نسخه به روز چشم های خود را دریافت کنند. در این نسخه به صورت کامل جزئیات هر چشم شما شرح داده شده است؛ با راهنمای زیر، قادر خواهید بود که نمره چشم تان را از روی نسخه بخوانید:

آموزش خواندن اصطلاحات چشم پزشکی در نسخه های عینک

نحوه استفاده از عینک نزدیک بین :

  • ۰.۲۵: پایین ترین شماره نزدیک بینی چشم، ۰.۲۵ دیوپتر است و تاثیر زیادی بر زندگی فرد نخواهد داشت. افراد با این نمره چشم، نیاز به عینک ندارند.
  • ۰.۵۰: در این سطح، کمی دید دور شما تار می شود، اما همچنان قادر هستید بدون عینک ببینید.
  • ۰.۷۵: با این شماره چشم، شما باید شروع به عینک زدن کنید؛ چرا که نزدیک بینی روی زندگی روزانه و اکثر کارهایی که می کنید، تاثیر می گذارد.
  • ۱.۰۰: با ۱.۰۰ دیوپتر نزدیک بینی، برای فرد سخت خواهد بود که فواصل دور را ببیند. افراد در هنگام انجام فعالیت هایی مثل خیاطی، رانندگی و … بدون عینک بسیار سخت خواهد شد.
  • ۱.۵: باید برای جلوگیری از تاثیر منفی نزدیک بینی بر زندگی روزمره، از عینک استفاده کرد.
  • ۲.۰۰: برای کار کردن، مطالعه و … حتما باید از عینک استفاده کرد.
  • ۳.۰۰: این نمره چشم، نشان دهنده نزدیک بینی شدید است و اگر از عینک استفاده نکنید، چشم ها مجبور به دائما سازگار شدن هستند.
نزدیک بینی

چه زمانی باید عینک نزدیک بین استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از عینک نزدیک بین : استفاده منظم از عینک نزدیک بین، در واقع بستگی به نیازهای هر فرد دارد. به عنوان مثال، افرادی که میانسال هستند یا به فعالیت هایی مشغول اند که نیاز به دید خیلی واضح ندارند، می توانند در طول روز از عینک استفاده نکنند.

افراد مبتلا به نزدیک بینی بین ۱ تا ۲ دیوپتر، فقط نیاز دارند در هنگام نگاه به فواصل دور از عینک استفاده کنند، نه کارهای روزمره. در غیر این صورت، چشم ها در هنگام مشاهده فواصل نزدیک قدرت سازگاری خود را از دست می دهند.

برای افرای که مجبور هستند زیاد با عینک کار کنند، پیشنهاد می کنیم که هر ۳۰ دقیقه، حدود ۱ الی ۲ دقیقه به چشم های خود استراجت بدهند. همچنین بهتر است در مکانی با نور کافی بنشینید و کار کنید و برای زمانی طولانی، اقدام به مطالعه و خواندن نکنید.

فراموش نکنید، افراد مبتلا به نزدیک بینی یا سایر عیوب انکساری، باید به طور منظم معاینه شوند تا عینک آن ها با شماره چشمان شان مطابقت داشته باشد. مرکز تخصصی لنزیلا، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در مشهد می باشد. برای مشاوره و رفع سوالات تان، در واتس اپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چه عواملی بر نزدیک بینی تاثیر دارند؟

علاوه بر عامل وراثت، فعالیت های فرد نیز می تواند بر ریسک نزدیک بینی تاثیر بگذارد. افرادی که زمان زیادی را صرف مطالعه، کار با کامپیوتر یا فعالیت هایی که نیاز به مشاهده دقیق دارند، بیشتر مستعد نزدیک بینی خواهند بود.

به طور کلی، نزدیک بینی معمولا تا حدود ۲۰ سالگی رخ می دهد. شواهدی مبنی بر ارتباط استرس بینایی یا شرایط سلامتی با نزدیک بینی نیز وجود دارد.


برای مشاهده جدیدترین محصولات و اطلاع از زمان جشنواره های فروش، اینستاگرام لنزیلا را دنبال کنید!

۰ ۰ رای ها
امتیاز
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.