لنز طبی رنگی

همه چیز درباره عینک های متاورس

احتمالا شما هم شنیده اید که چگونه متاورس، عصر جدیدی از ارتباطات دیجیتال، تجربیات واقعیت مجازی و تجارت الکترونیک را آغاز خواهد کرد. احتمالا این را هم می دانید که برای ورود به این دنیای جدید، به وسایلی مثل عینک واقعیت افزوده یا AR، نیاز خواهید داشت. تا انتهای این مقاله در سایت لنزیلا همراه ما باشید تا همه چیز درباره عینک های متاورس یا واقعیت افزوده AR را بدانید. (تجهیزات لازم برای متاورس)

متاورس چیست؟

بهتر است قبل از این که همه چیز را درباره عینک های متاورس بدانیم، کمی درباره این دنیای جدید، اطلاعات کسب کنیم.

شرکت های فناوری عظیم، سرمایه های زیادی را روی متاورس گذاشته اند؛ از غول بزرگ بازی سازی Activision گرفته تا مایکروسافت. همچنین مدتی قبل، یکی از ستون های کلیدی دنیای متاورس، یعنی شرکت فیسبوک، نام خود را به “متا” (Meta) تغییر داد؛ یکی از اقدامات بزرگ مارک زاکربرگ، برای تجسم مجدد مردم از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی، به یک شرکت متاورس برای ساختن آینده ارتباطات اجتماعی.

کمی به خود متاورس بپردازیم؛ متاورس، یک شبکه یکپارچه از جهان های موازی سه بعدی است. کاربران از طریق یک هدست واقعیت مجازی (VR)، با حرکات چشم، کنترل کننده های بازخورد و یا فرمان های صوتی، در متاورس حرکت می کنند.

برای ورود به دنیای متاورس می توانیم به بازی های محبوب واقعیت مجازی چند نفره، جایی که افراد از آواتارها برای تعامل با یکدیگر و محیط استفاده می کنند، سری بزنیم؛ بازی های محبوبی مثل Rec Room یا Horizon Worlds.

با این حال، کاربردهای دنیای متاورس، چیزی فرارتر از بازی ها ست. موزیسین ها در حال آزمایش کنسرت های مجازی در متاورس هستند و شرکت های مانند منچستر سیتی، استادیوم های مجازی می سازند تا طرفداران بتوانند بازی ها را تماشا کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای شروع استفاده از عینک |راهنمای سنی استفاده از عینک|

برای ورود به دنیای متاورس، به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

قبل از ورود به دنیای متاورس، باید تجهیزاتی را فراهم کرد. در زیر اطلاعاتی در مورد وسایلی که نیاز خواهید داشت و همه چیز درباره عینک های متاورس ، صحبت خواهیم کرد.

تجهیزات لازم برای متاورس :

۱. کامپیوتر

داشتن یک کامپیوتر یا یک PC عالی، یکی از اولین نیازها است.

مدتی قبل شرکت اینتل (Intel)، اعلام کرد برای این که متاورس به خوبی کار کند، به دستگاه هایی با قدرت محاسباتی ۱۰۰۰ برابر بیشتر از آنچه فناوری امروز ارائه می دهد، نیاز است.

با این حال، از آنجایی که متاورس هنوز در مراحل اولیه خود است، تجهیزات فعلی ما کافی خواهد بود.

۲. تلفن هوشمند

گوشی های هوشمند، دومین ابزار مهم برای ورود به دنیای متاورس هستند. شرکت سامسونگ، هم اکنون در بخش متاورس تلفن همراه مشارکت دارد.

گوشی های هوشمند با سخت افزاری که با آن عرضه می شوند، برای استفاده از برخی بازی ها و پلتفورم هایی که از واقعیت افزوده استفاده می کنند، کاربرد دارند.

۳. اینترنت ۵G

برای این متاورس واقعا بتواند به خوبی کار کند، نیاز به یک شبکه قدرتمند و برق آسای ۵G دارد.

اینترنت 5G

۴. عینک های واقعیت افزوده یا AR

عینک های واقعیت افزوده یا AR که موضوع اصلی این مقاله هستند، یکی از مهم ترین بخش ها می باشند.

عینک های متاورس AR ، عینک هایی هوشمند هستند که به تجربه های تجسمی متاورس کمک می کنند.

عینک های واقعیت مجازی، در واقع سه نوع هستند:

  1. عینک های واقعیت مجازی متاورس بر پایه کامپیوتر
  2. عینک های واقعیت مجازی متاورس بر پایه موبایل
  3. عینک های واقعیت مجازی متاورس بر پایه سیستم عامل
تجهیزات لازم برای متاورس

۵. هدست VR

هدست های واقعیت مجازی، از فناوری هایی مثل ژیروسکوپ، شتاب سنج، مغناطیس سنج و …، به همراه یک صفحه نمایش استریسکوپی روی سر استفاده می کند و تصاویر جداگانه ای را برای هر چشم ارائه می دهد.

در میان دستگاه های متاورس، این دستگاه ها به طور پیوسته محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

۶. دستکش VR

با دستکش های VR یا متا هپتیک، می توان اشیاء را طوری حس کرد که انگار واقعی هستند.

این بسیار هیجان انگیز است که می توان ارتباطات فوق واقعی با دنیای متاورس داشت.

دستکش VR

۷. دستبند ها

متا در ارائه این دستگاه جدید AR پیشگام شده است. این دستبند ها می توانند حرکت ها را بخوانند و به تعامل بیشتر با دنیای متاورس، کمک کنند.

مچ بند VR

عینک متاورس یا واقعیت افزوده چیست؟ همه چیز درباره عینک های متاورس

در یک تعریف ساده، عینک های واقعیت مجازی یا VR، برای انتقال بهتر حس محیط، کمک می کنند.

عینک های AR یا واقعیت افزوده که در متاورس استفاده می شوند هم مانند عینک های واقعیت مجازی هستند، اما با این تفاوت که شما امکان مشاهده محیط اطراف و انجام برخی کارهای دیگر هم دارید.

باید بدانید که هم از عینک های واقعیت مجازی (VR) و هم عینک های واقعیت افزوده (AR)، برای دنیای متاورس استفاده می شود؛ اما کاربر بسته به ویژگی ها و نیازهایش، یکی از این دو را انتخاب می کند.

پیش تر اشاره کردیم که ۳ نوع عینک واقعیت مجازی وجود دارد؛ در ادامه به برسی بیشتر آن ها خواهیم پرداخت.

عینک های واقعیت مجازی بر پایه کامپیوتر

این نوع عینک ها دارای یک صفحه نمایش اختصاصی هستند که باید به کامپیوتر متصل شوند. شما با این عینک ها می توانید محیط متاورس را ببینید.

هزینه این نوع عینک های واقعیت مجازی، نسبت به مدل بر پایه موبایل بیشتر است. همچنین این نوع عینک ها معمولا دارای سیم هستند؛ گرچه که مدل بدون سیم آن ها هم وجود دارد.

عینک های واقعیت مجازی بر پایه سیستم عامل

عینک های واقعیت مجازی که بر پایه سیستم عامل هستند، مستقل تر از انواع دیگر می باشند؛ چرا که نه به موبایل و نه به کامپیوتر نیاز ندارند.

از این عینک ها، می توان برای ورود به دنیای متاورس و تعامل با آن استفاده کرد. پردازنده های قوی که در آن تعبیه شده، به بهترین شکل پلتفرم را به شما نشان می دهد.

لازم به ذکر است که اگر به دنبال بهترین تجربه در دنیای متاورس هستید، پیشنهاد می کنیم هدست ها و کنترلر های آن را نیز خریداری کنید.

توجه داشته باشید که این نوع عینک های متاورس ، نسبت به دیگر انواع عینک واقعیت مجازی، قیمت بالاتری دارند.

همه چیز درباره عینک های متاورس

عینک های واقعیت بر پایه موبایل

این نوع عینک ها، نیاز به سیستم عامل و کامپیوتر ندارد و فقط کافیست یک گوشی موبایل داخل آن قرار دهید.

همچنین برای دید بهتر، اذیت نشدن چشم ها و تعامل بیشتر با محیط، یک نوع لنز در این عینک ها تعبیه شده است.

اگر به دنبال یک عینک واقعیت هستید که قیمت مناسب تری داشته باشید، عینک های واقعیت مجازی بر پایه موبایل را به شما پیشنهاد می کنیم. اما توجه داشته باشید که به دلیل این که حسگر و کنترلری ندارند، از آن ها نمی توان در متاورس استفاده کرد.

۰ ۰ رای ها
امتیاز
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.