لنز طبی رنگی

آیا بیمه هزینه های خرید عینک را پرداخت میکند؟

عینک ها، یکی از مهم ترین وسایل رفع عیوب انکساری هستند. قیمت به نسبت بالای این وسایل، سبب شده که بسیاری از افراد، از خرید آن صرف نظر کنند و یا به مدل های بی کیفیت و ارزان قیمت، رضایت دهند. شاید شما هم در خصوص وسایل تحت پوشش بیمه ها سوال داشته باشید و بخواهید بدانید که آیا بیمه هزینه های خرید عینک را پرداخت میکند؟ یا خیر. در ادامه با ما در لنزیلا همراه باشید تا پاسخ این سوال را برای شما به طور کامل شرح دهیم. (خرید عینک با بیمه های تکمیلی ، تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و …)

آیا بیمه هزینه های خرید عینک را پرداخت میکند؟

بله. یکی از مسائل پرطرفدار در تعهدات شرکت های بیمه، بحث عینک های طبی است.

 عینک های طبی، جزو وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) محسوب می شوند که برای تقویت یکی از حواس، مورد استفاده قرار می گیرند. کسانی که تحث پوشش بیمه هستند، می توانند کل هزینه یا بخشی از آن را از شرکت بیمه، مطالبه کنند.

هر بیمه، سقف تعهدات مشخصی دارد و بر همان اساس، میزانی از هزینه صرف شده برای خرید عینک را، پرداخت می کند. در ادامه، به توضیح در مورد پرداختی های هر بیمه، در حوزه عینک های طبی، خواهیم پرداخت.

آیا بیمه هزینه های خرید عینک را پرداخت میکند؟

آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه های خرید عینک را پرداخت میکند؟

بله. بیمه تامین اجتماعی برای کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران خود، بخشی از هزینه های عینک های طبی را پرداخت می کند.

میزان مبلغ پرداختی بیمه تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش بیمه خود، برای عینک های طبی تا سقف ۳۰۰,۰۰۰ تومان می باشد. همچنین برای تعویض شیشه عینک، که توسط خیلی از مراکز مثل مرکز تخصصی لنزیلا انجام می شود، تا مبلغ  100,000 تومان، پرداخت می شود.

توجه داشته باشید که اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستید، هر ۲ سال یک بار می توانید برای خرید عینک طبی از کمک هزینه استفاده کنید. همچنین بیمه تامین اجتماعی، در مواردی که هزینه عینک بالای ۲۰۰,۰۰۰ تومان باشد، تاییدیه پزشک معتمد و ارائه مدارک لازم را برای پرداخت هزینه ها الزامی می داند.

در صورتی که ترجیح می دهید عینکی را انتخاب کنید که زیر سقف ۲۰۰,۰۰۰ تومان باشد، خوب است نگاهی به عینک های طبی مقرون به صرفه زیر هم بیاندازید.

معرفی چند نمونه عینک طبی باکیفیت و ارزان

برای دریافت کمک هزینه خرید عینک های طبی بیمه تامین اجتماعی، چه مدارکی لازم است؟

برای دریافت هزینه صرف شده برای خرید عینک، باید فاکتور پرداختی عینک، به همراه امضا و تاریخ دقیق را در سربرگ رسمی، ارائه کنید. لازم به ذکر است که باید نسخه ای که توسط چشم پزشک یا اپتومتریست بر لزوم استفاده از عینک تاکید شده است را نیز، به همراه پرینت کامپیوتری نمره چشم، داشته باشید.

پوشش هزینه عینک بیمه تکمیلی

آیا بیمه هزینه های خرید عینک را پرداخت میکند؟ بله. بیمه هایی مانند تکمیلی و تامین اجتماعی، این هزینه ها را تقبل می کنند. بسته به سقف و محدودیت هایی که در این قراردادها ذکر شده، بیمه بخشی از این هزینه ها را جبران می کند.

یکی از مشکلاتی که فرآیند خرید عینک با بیمه  را سخت می کند، پیدا نکردن یک مرکز مطئمن است که با شرکت های بیمه همکاری داشته باشد. فروشگاه اینترنتی و حضوری لنزیلای مشهد، این افتخار را دارد که به عزیزانی که تحت پوشش بیمه هستند نیز، خدمات فروش عینک را ارائه کند. شما حتی با رزرو وقت، می توانید از خدمات معاینه چشم ما که توسط اپتومتریست مجرب، آقای احمدی حسینی صورت می گیرد، استفاده کنید. تنها کافیست بر روی آیکون واتساپ ضربه بزنید و یا با شماره زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۳۸۴۶۵۴۱۶

بیمه تکمیلی بازنشستگان

معمولا افراد بازنشسته، بیشتر از افراد جوان تر نیاز به عینک های طبی دارند؛ از این رو بسیار مهم است که بیمه تکمیلی بازنشستگان هم بپردازیم.

خوشبختانه، بیمه تکمیلی بازنشستگان، بخشی از هزینه های خرید عینک را تقبل میکند؛ البته با توجه به سقف سالانه. بیمه آتیه سازان حافظ، هرساله تا مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ تومان را برای خرید عینک افراد تحت پوشش خود، پرداخت می کند.

دریافت این هزینه ها، شبیه به روالی است که قبل تر ذکر کردیم. ابتدا شما باید فاکتور هزینه هایی که تقبل کردید را تهیه کنید؛ سپس گواهی چشم پزشک یا اپتومتریست معتمد را که نیازتان به عینک را تایید می کند و پرینت کامپیوتری نمره چشم خود را، به نزدیک ترین شعبه بیمه آتیه سازان حافظ تحویل بدهید. همانطور که گفته شد، شما تنها سالی یک بار و تا سقف ۱۵۰,۰۰۰ تومان می توانید از این بیمه برای خرید عینک طبی استفاده کنید.

شاید با توجه به این که بیمه تنها بخشی از هزینه عینک را تقبل می کند، قصد داشته باشید که عینک طبی ارزان تهیه کنید. خرید عینک ارزان، علاوه بر مقداری سودی که در جیب شما می گذارد، از طرفی می تواند به سلامت چشمان شما هم ضرر بزند. مقاله زیر پاسخ تمام سوال های شما در مورد خرید عینک ارزان را خواهد داد:

آیا خرید عینک ارزان توصیه می شود؟

بیمه خرید عینک

آیا بیمه ایران هم خرید عینک را پوشش می دهد؟

پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است! در برخی از قراردادهای شرکتی، تقبل هزینه های خرید عینک و لنزهای طبی، جزئی از مفاد قرارداد می باشد.

سقف پرداخت این هزینه ها، بستگی به توافقی است که بین شرکت بیمه و بیمه گذار صورت گرفته است و به طور مشخص، نمی باشد.

برای دریافت هزینه عینک خود از بیمه تکمیلی ایران، مانند بیمه های دیگر، باید فاکتور هزینه امضادار و با تاریخ را به همراه گواهی نیاز به عینک چشم پزشک یا اپتومتریست، به همراه داشته باشید.

بیمه خرید عینک نیروهای مسلح

اگر شما تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هستید، برای شما خبر خوشی داریم. طبق مصوبه های جدید سال ۱۴۰۱، هزینه های خرید عینک طبی با دفترچه بیمه نیروهای مسلح، قابل جبران خواهد بود.

شما چه تحت پوشش بیمه همگانی (اولیه) و یا بیمه تکمیلی (مکمل) نیروهای مسلح باشید، می توانید از این پوشش خرید عینک استفاده کنید.

برای استفاده از بیمه خرید عینک نیروهای مسلح، کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مراجعه به اپتومتریست یا چشم پزشک: شما باید گواهی پزشک، مبنی بر نیاز شما به عینک طبی را به همراه داشته باشید.
  2. ۲-  مراجعه به فروشگاه های عینک طرف قرار داد نیروهای مسلح: مراکزی مانند فروشگاه لنزیلا، طرف قرار نیروهای مسلح می باشند.
  3. ۳-  دریافت فاکتور خرید:اگر عینک فروشی طرف قرارداد نیروهای مسلح باشد، شما هزینه کمی پرداخت خواهید کرد. اگر چنین نبود، باید فاکتور دارای مهر و امضا را به  مرکز سازمان تامین خدمات درمانی نیروهای مسلح شهرتان تحویل دهید.

اگر برای خرید عینک با استفاده از بیمه نیروهای مسلح به کمک بیشتری نیاز دارید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

عینک فروشی های طرف قرارداد نیروهای مسلح مشهد

آیا بیمه تکمیلی SOS نیز هزینه خرید عینک را پرداخت می کند؟

قراردادهای بیمه تکمیلی انفرادی SOS، مشمول پوشش هزینه های خرید عینک نمی شوند؛ اما افراد تحت پوشش بیمه های شرکتی SOS، می توانند از کمک هزینه های خرید عینک و لنز طبی آن استفاده کنند.

نکته قابل توجه در بیمه SOS، عدم نیاز به معاینه پزشک و دریافت پرینت چشم می باشد. یعنی شما تنها با ارائه اصل فاکتور مهره شده توسط فروشگاه عینک، دستور پزشک متخصص و یا اپتومتیست، می توانید بخش زیادی از هزینه های خرید عینک تان را دریافت کنید.

بیمه SOS، با توجه به قرارداد بیمه شونده، فرانشیزی بین ۱۰ تا ۳۰% را برای خرید عینک یا لنز طبی در نظر گرفته است.

بسیاری از افراد معتقدند که بیمه SOS، نسبت به دیگر بیمه ها پوشش خرید عینک بهتری دارد. پرداخت سریع، عدم نیاز به مراجعه حضوری، عدم نیاز به گواهی پزشک و مراکز گسترده طرف قرارداد، ویژگی های مثبت این بیمه هستند.

آیا بیمه تکمیلی SOS نیز هزینه خرید عینک را پرداخت می کند؟

چه عینک فروشی هایی طرف قرارداد بیمه SOS می باشند؟

شرکت بیمه SOS، طرف قرارداد بیشتر مراکز فروش عینک معتبر است. اکثر فروشگاه های معتبر و تخصصی تهران و شهرستان ها، طرف قرارداد این بیمه هستند.

مراکز تخصصی مثل لنزیلا، به دلیل حضور اپتومتریست در محل، می توانند فرآیند خرید و دریافت خسارت شما را بسیار راحت تر کنند.

اگر ساکن شهر مشهد هستید، می توانید از مراکز زیر برای خرید عینک طبی با بیمه استفاده کنید.

  • لنزیلا: مشهد، احمدآباد عارف ۶. پلاک ۲۷- شماره تماس : ۰۵۱-۳۸۴۶۵۴۱۶
  • خانه عینک: احمدآباد، خیابان عارف ، بین عارف ۱ و ۳

آیا بیمه هزینه عینک آفتابی را هم پرداخت می کند؟

عینک های آفتابی، در رده وسایل تزئینی محسوب می شوند و بیمه، هزینه های آن را تقبل نمی کند. اما اگر نیاز شدیدی به عینک آفتابی دارید، راهی وجود دارد که بتوانید از بیمه کمک بگیرید.

در صورتی که چشم پزشک یا اپتومتریست معتمد، در نامه ای تایید کند که شما برای سلامتی چشمان خود به عینک آفتابی نیاز دارید، در آن صورت این امکان وجود دارد که مقداری از هزینه های شما توسط شرکت بیمه جبران شود.

برای اطمینان از این موضوع، می توانید با بیمه گذار خود تماس بگیرید و یا به مفاد قرارداد تان نگاهی بیاندازید.

آیا بیمه تکمیلی، هزینه های عمل چشم را نیز پرداخت می کند؟

بله. یکی از تعهدات بیمه تکمیلی، رفع عیوب انکساری چشم نیز می باشد. با توجه به سقف بیمه شما، می تواند از پوشش هزینه های عمل عیوب انکساری چشم استفاده کنید.

بیمه تکمیلی، هزینه های دیگری مانند تعرفه های وزارت بهداشت، فرانشیز، میزان جبران خسارت و هزینه جراحی چشم را پوشش می دهد. در این صورت، مبلغی که برای هزینه عمل چشم به فرد پرداخت می شود، مانند لیزیک، حداکثر تعرفع وزارت بهداشت و سقف پوشش رفع عیوب بینایی می باشد.

برای دریافت هزینه عینک طبی از بیمه، به چه مدارکی نیاز داریم؟

پیش تر، به صورت اختصاصی شرایط دریافت هزینه خرید عینک طبی و لنز هر بیمه را مرور کردیم. مدارکی که در پایین ذکر شده است، برای استفاده از خدمات خرید عینک اکثر بیمه ها، ضروری می باشند.

  1.  گواهی چشم پزشک و یا اپتومتریست، مبنی بر نیاز به بیمار به عینک یا لنز طبی: این گواهی باید مشخصات کامل بیمار، تاریخ تجویز و مهر داشته باشد.
  2. اصل فاکتور خرید: شما باید فاکتور خرید از فروشگاه معتبر که شامل مشخصات بیمار، مهر فروشنده و تاریخ است را به همراه داشته باشید.
  3. مدارک تشخیصی و درمانی مهمور پزشک معالج
خرید عینک با دفترچه بیمه

خرید عینک با دفترچه بیمه از لنزیلا مشهد

یکی از بهترین مراکزی که می توانید برای خرید عینک طبی با دفترچه بیمه به آن مراجعه کنید، فروشگاه لنزیلای مشهد می باشد. عزیزانی که ساکن مشهد می باشند، می توانند با مراجعه به آدرس احمدآباد عارف ۶. پلاک ۲۷، از بین صدها مدل عینک طبی و آفتابی مدل مدنظرشان را خریداری کنند.

یکی از مزایای بزرگ فروشگاه لنزیلای مشهد، امکانات آن می باشد؛ از آنجایی که شما برای خرید عینک طبی با اکثر دفترچه بیمه ها به نسخه اپتومتریست و پرینت کامپیوتری چشم نیاز دارید، بهتر است به مرکزی مراجعه نمایید که این امکانات را در کنار عرضه عینک ارائه دهد. اپتومتریست مجموعه ما، دکتر مهدی احمدی حسینی، برای معاینه چشم شما و در صورت لزوم، امضای نسخه در مرکز حاضر می باشند.

علاوه بر این، مرکز ما به علت قرارداد با شرکت های بیمه به صورت مستقیم هزینه فرانشیز را از مبلغ نهایی عینک کم می کند؛ به این معنی که شما برای دریافت هزینه پرداختی تان نیاز به مراجعه به شرکت های بیمه ندارید و با یک تیر، دو نشان خواهید زد.

شاید علاقه مند باشید: انواع عینک طبی همراه با عدسی فقط با ۲۰۰ هزار تومن

خرید عینک از مرکز خانه عینک مشهد با دفترچه بیمه

خانه عینک، نامی آشنا در مشهد و تمامی شهرهاست؛ این مرکز به طور تخصصی به ارائه عینک های اورجینال و قیمت مناسب مشهور است. برای افرادی که ترجیح می دهند عینکی درجه یک با قیمتی مناسب تهیه کنند، پیشنهاد خرید از مرکز خانه عینک را می دهیم. خانه عینک واقع در احمدآباد خیابان عارف ، بین عارف ۱ و ۳ می باشد.

لازم به ذکر است که خانه عینک نیز مانند فروشگاه لنزیلا طرف قرارداد مستقیم شرکت های بیمه می باشد؛ به همین دلیل کمک هزینه خرید عینک شرکت بیمه شما به صورت مستقیم بر روی مبلغ نهایی عینک لحاظ می شود و نیازی به مراجعه مجدد به شرکت بیمه نیست. علاوه بر این، اگر شما تمایل به استفاده از عدسی های درجه یک کره ای، ژاپنی، آلمانی و … به همراه پوشش های مخصوص را داشته باشید، می توانید از متخصصین خانه عینک درخواست کنید. این فروشگاه امکان ساخت عینک های سفارشی را در کارگاه های مجهز خود فراهم نموده است.

سوالات رایج

آیا بیمه تکمیلی SOS کمک هزینه خرید عینک طبی دارد؟

این موضوع بستگی به نوع قرارداد شما دارد. در بیمه تکمیلی انفرادی SOS این امکان فراهم نشده است، اما در برخی بیمه های شرکتی، پوشش خرید عینک با بیمه فراهم شده است.

آیا با بیمه نیروهای مسلح امکان خرید عینک وجود دارد؟

خوشبختانه طبق مصوبه سال ۱۴۰۱، امکان خرید عینک با دفترچه بیمه نیروهای مسلح فراهم شده است.

بیمه تکمیلی بازنشستگان (آتیه سازان حافظ) چه مقدار از هزینه خرید عینک را پرداخت می کند؟

بیمه تکمیلی بازنشستگان، سالانه تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را برای خرید عینک طبی اختصاص داده است.

۰ ۰ رای ها
امتیاز
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.