پرسش و پاسخ

لنزهای چشم برای چه سنی مناسب هستند؟

آیا می دانید لنز چشم برای چه سنی مناسب است؟ استفاده از لنز برای زیبایی چهره در بین جوانان و نوجوانان رایج است. در این حین والدین نگران هستند که اگر نوجوانان شان از لنز استفاده کنند ممکن است آسیب به چشمهای خود برسانند. واقعیت این است که هیچ محدودیت سنی برای استفاده از لنز تماسی وجود ندارد؛ حتی کودکان ۱۱ تا ۱۴ سال جهت برطرف کردن عیوب انکساری و یا برای زیباتر شدن چهره هم می‌توانند از انواع لنز تماسی استفاده کنند! برای توضیحات درمورد سن مناسب لنز چشم در ادامه با سایت لنزیلا همراه باشید.

لنز طبی برای چه سنی مناسب است؟

می‌توان گفت که در حالت کلی بیش از چهار میلیون کودک آمریکایی زیر ۱۸ سال همواره برای اصلاح مشکلات بینایی از لنزهای طبی بهره میگیرند. جالب است بدانید که به صورت فیزیکی، چشمان کودکان به راحتی توانایی قبول لنز را دارند و نکته جالب­تر این است که برخی از نوزادان به دلیل داشتن مشکلات و بیماری‌های مادرزادی همچون آب‌مروارید، قابلیت استفاده از لنز تماسی را نیز دارا هستند. برای اثبات این مطلب طی یک آزمایش علمی از چندین کودک بین سنین ۸ تا ۱۱ سال که دارای مشکل نزدیک بینی بودند، خواسته شد تا از لنزهای تماسی استفاده کنند. پس از انجام آزمایش، ۹۰ درصد از کودکان به هیچ وجه هیچ مشکلی در استفاده از لنز (با کمک والدین خود) نداشتند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، با استفاده از بهترین متریال برای ساخت لنزهای چشمی در انواع مختلفی مثل: لنز طبی رنگی، لنز رنگی زیبایی بدون نمره و لنز طبی بی رنگ، همه افراد در هر سنی که می توانند؛ از اطفال و کودک گرفته تا افراد میانسال و مسن، بدون هیچ نگرانی از لنز چشمی استفاده کنند. لنزهای چشمی بسیار کم حجم و سبک بوده و همین امر باعث می شود ؛که استفاده از لنز چشمی بسیار راحت باشد. همچنین متریال ساخت لنزهای جدید، بدون حساسیت می‌باشد.

لنز چشم برای چه سنی مناسب است

اما یک توصیه بسیار مهم که می‌توان به والدین در خصوص استفاده کودکان از لنز بچگانه کرد، به شرح زیر آمده است:

  • حتماً میزان مسئولیت‌پذیری فرزند خود در شرایط مختلف و پیچیده زندگی را بسنجند.
  • حتماً بررسی کنند که آیا فرزندشان در تمیزکردن اتاق‌خواب خود و یا تمیز نگه‌داشتن دستشویی رفتار مناسبی دارد؟ همچنین آیا به بهداشت عمومی خود رسیدگی می‌کند؟
  • اگر والدین توانستند به این دسته از سؤالات پاسخ مثبت دهند، می‌توانند متوجه شوند که فرزندشان می‌تواند از لنز تماسی استفاده کند.
  • چرا که اگر کودک در انجام امور بهداشتی روزمره مانند: شانه کردن موها، مسواک زدن، تمیز نگه داشتن لباس‌ها و اتاق خوابش تنبل و بی‌توجه است، شک نکنید که آمادگی استفاده از لنز تماسی را نخواهد داشت. اما چنانچه در انجام این کارها منظم است، می‌توانید از حفظ بهداشت لنز هم مطمئن باشید.
  • قطعاً اگر آموزش‌های لازم در مورد گذاشتن، برداشتن و حفظ تمیزی لنز تماسی به کودک داده شود و او انسان مسئولیت‌پذیری باشد، بدون شک استفاده آسان و بی‌دردسری از لنز خواهد داشت.
  • توجه داشته باشید، ازآنجاکه بچه‌ها به‌ندرت دچار خشکی چشم می‌شوند، بنابراین مشکلات چشمی ناشی از استفاده لنز در بزرگسالان به‌هیچ‌وجه آنها را تهدید نمی‌کند.
  • به عنوان یک والد، می‌توانید طبق آموزشی که در مقاله شیوه تمیز کردن لنز چشمی برای شما تهیه کردیم، فرزندان دلبندتان را آموزش دهید!

نکته مهم!

درصورتی که فرد ، رعایت نگهداری لنز و بهداشت صحیح داشته باشد، می‌تواند در طول مدت استفاده از آن، استفاده ی لذت بخش و مفیدی داشته باشد‌. توجه داشته باشید، بعضی اوقات به علت عدم بهداشت و استفاده نادرست یا شرایط آب و هوایی، لنزها دچار رسوب می شوند؛ که در این صورت استفاده از آن به چشم آسیب وارد می‌کند و دچار تاری دید می‌شوید. در این مواقع با مشورت پزشک می توانید از، قرص لنز یا محلول لنز قوی تر استفاده کنید.

لنز بچه گانه

مزایای استفاده از لنز طبی برای افراد

همان‌طور که می­دانید، استفاده از لنزهای طبی به‌جای عینک‌های طبی بسیار راحت‌تر است و از آن‌ها می‌توان در فعالیت‌های ورزشی مختلف، رانندگی و غیره بهره گرفت و از عملکرد شگفت‌انگیز آن­ها استفاده کرد. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لنز طبی می‌پردازیم.

  • لنزها در حالت کلی ظاهری بسیار طبیعی به چشمان شما می‌بخشند، چرا که مستقیماً روی چشم شما قرار می‌گیرند.
  • لنزهای طبی به‌هیچ‌وجه مانع دید نمی‌شوند و چیزی را در دید منعکس نمی‌کنند
  • لنزها محدودیت سن نداشته و می‌توان از آنها در سنین کم و یا زیاد نیز بهره گرفت.
  • همچنین یک میدان دید بسیار کامل و متمرکز را فراهم می‌کنند که برای رانندگان و بازیکنان ورزشی این امر بسیار حیاتی است.
  • لنزها بسیار سبک هستند و در صورت استفاده و مراقبت مناسب باعث ایجاد ناراحتی نمی‌شوند.

در چه سنی میشود از لنز چشمی دائمی استفاده کرد؟

همانطور که در طول این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، هیچ محدودیت سنی برای استفاده از لنزهای چشمی تماسی، وجود ندارد. البته در مورد استفاده از لنزهای دائمی به جای عینک، تنها در افراد بالای ۱۸ سال امکان پذیر است. چون سنین کمتر از ۱۸ سال معمولاً قرینه افراد در حال تغییر است، ممکن است، اندازه لنز با قرینه ی چشم تطابق نداشته باشد.

مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید این است که از لنز میخواهید چه استفاده ای داشته باشید؟! اگر به عنوان یک ابزار آرایشی و زیبایی میخواهید از لنز استفاده کنید، هیچ مانعی وجود ندارد؛ درهر سنی میتوان از آن استفاده کرد. ولی اگر می خواهید لنز طبی را جایگزین کنید، در درجه اول نیاز به تایید پزشک و تجویز آن دارید. در کل استفاده از لنز طبی هم هیچ محدودیتی ندارد، فقط ممکن است فرد دچار اختلالات بیماری می باشد؛ که نباید از لنز استفاده کند.

سن استفاده از لنز رنگی

بررسی مهم‌ترین نکات در خصوص اینکه لنز چشم برای چه سنی مناسب است؟

در این مقاله از سایت لنزیلا در پاسخ به این سؤال که لنز طبی برای چه سنی مناسب است؟ پاسخ دادیم و نکاتی را دراین‌خصوص شرح دادیم. در حالت کلی سن استفاده از لنز رنگی و طبی هیچ محدودیتی ندارد. اما چنانچه افراد در سن کم بخواهند از لنز استفاده کنند لازم است نکاتی را دراین‌خصوص بدانند:

  • دقت داشته باشید که حتماً با تجویز پزشک اقدام به خرید لنز طبی و لنز رنگی برای فرزندتان کنید.
  • حتماً قبل از تهیه لنز چشم به‌خوبی تمامی نکات نگهداری و مراقبت را به فرزندتان گوشزد کنید.
  • لازم است تا نحوه بهره‌گیری و استفاده از لنز و مراقبت از آن را توسط کودکتان بررسی کنید و هر نکته‌ای دیدید یادآوری کنید.
  • ازآنجایی‌که از زمان کودکی تا نوجوانی و جوانی فرزندتان دچار تغییرات زیادی می‌شود، باید مراجعات خود را به پزشک مرتب و بر اساس زمان‌بندی دقیق پزشک انجام دهید.
  • به تاریخ انقضای لنزها دقت کرده و مرتب آن‌ها را تعویض کنید.
  • لنز بچگانه طبی و رنگی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. لنزیلا باسابقه طولانی در عرضه لنزهای طبی و رنگی، یکی از بهترین فروشگاه‌های معتبر است که می‌توانید خرید انواع لنزهای طبی و رنگی را از آن انجام دهید.

سخن پایانی

در پاسخ به پرسش لنز چشم برای چه سنی مناسب است می توان گفت با توجه به فناوری جدید استفاده از لنزهای تماسی جدید، هیچ محدودیت سنی برای گذاشتن لنز وجود ندارد. همه از کودکان تا بزرگسالان می‌توانند از لنز طبی و رنگی استفاده کنند؛ به شرط آن که پزشک استفاده از آن را ممنوع نکرده باشد. به رفتار کودکان را برای استفاده از لنز طبی، توجه کنید.

اگر فرزند شما و کارهای روزمره تنبلی نمی کند؛ می تواند بهداشت فردی خود را رعایت کند، بنابراین میتواند از لنز طبی هم استفاده کند. استفاده از لنز طبی به جای عینک تاثیر زیادی می تواند به اعتماد به نفس کودکان بگذارد. کودکان با استفاده از لنزتماسی، براحتی و بدون خجالت می توانند؛ در اجتماع و مهمانی ها حضور داشته باشند.

با دنبال کردن اینستاگرام لنزیلا تنوع محصولات این فروشگاه را ببنید.
چنانچه نیاز به مشاوره درباره لنرها داشتید می‌توانید با شماره ۰۹۰۵۵۴۲۱۰۰۲ تماس حاصل فرمایید.

۰ ۰ رای ها
امتیاز
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.