خرید لنز

تمام نکات خرید لنز که باید بدانید

همان طور که می‌دانید استفاده از لنزهای طبی بسیار ساده است اما اگر به درستی انتخاب نشوند ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شوند. بر همین اساس باید به نکات مهمی برای خرید لنز طبی توجه داشته باشید. امروزه لنزهای زیادی وارد بازار شده‌اند که باعث سردرگمی مشتریان می‌شوند. به همین دلیل داشتن اطلاعات در مورد لنزها به شما کمک می‌کند که برای خرید لنز طبی دچار سردرگمی نشوید. در این مطلب از لنزیلا می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد لنزها در اختیارتان قرار دهیم با ما همراه باشید.

۵ نکته مهم که قبل از خرید لنز طبی  باید به آن ها دقت کنید

همواره در هنگام خرید لنز طبی ازسایت لنزیلا، ۵ نکته مهم و کلیدی را باید مورد توجه قرار دهید تا بهترین و مناسب‌ترین محصول را برای خود خریداری کنید. این نکات عبارت‌اند از:

۱- ضخامت و قطر لنز طبی

اگر مردمک چشم شما بزرگ است، باید از لنزهایی با قطر بیشتر از ۱.۱۴ استفاده کنید. اگر نمره چشم‌های شما بیش از ۴ است، باید از لنزهایی با ضخامت مرکزی کمتر استفاده کنید. اگر خشکی چشم دارید، باید بدانید که استفاده طولانی‌مدت می‌تواند چشم را تحریک کند و باعث قرمزی و اشک‌های آبکی شود. در این صورت باید از لنزهای رنگی و طبی با میزان آب کمتر از ۴۰ درصد استفاده شود. لنزهایی با درصد آب ۳۶-۳۸ درصد بهترین حالت آب را دارند و می‌توانند پاسخگوی نیاز این گروه باشند. اگر می‌خواهید شبانه‌روز از لنزها استفاده کنید یا فراموش کرده‌اید هنگام خواب آن‌ها را از چشمان خود بردارید، از لنزهایی باقدرت انتقال بالا استفاده کنید.

۲- مراجعه به چشم‌پزشک   

اولین و مهم‌ترین دانستنی های لنز که هنگام خرید باید بدانید این است که به یک اپتومتریست یا چشم‌پزشک مراجعه کنید تا چشمان شما را معاینه کند و در مورد لنزهای تجویزی به شما راهنمایی‌های لازم را بدهند. چشم‌پزشک می‌تواند به شما در درک مزایا و معایب استفاده از لنزهای تجویزی و بهترین تصمیم‌گیری کمک ‌کند. اگر سؤالی در مورد لنزهای نسخه‌ای دارید، از آنها بپرسید؛ زیرا آنها بهترین پاسخ‌ها را در مورد بهترین انواع لنزهای طبی به شما می‌دهند. اگر نسخه چشم پزشک در دست دارید، می توانید از مقاله آموزش خواندن اصطلاحات چشم پزشکی برای انتخاب بهترین نمره لنز کمک بگیرید.

نکات خرید لنز طبی

۳- نسخه لنزهای طبی نباید مطابق با نسخه عینکتان باشد

بسیاری از افراد در هنگام سفارش لنز طبی احساس می‌کنند می‌توانند از نسخه‌ای که چشم‌پزشک برای عینک طبی آن‌ها تجویز کرده است، برای سفارش لنز استفاده کنند. باید بدانید که اندازه عینک و لنز طبی متفاوت است. برای دریافت نسخه مناسب برای لنز خود می‌توانید به چشم‌پزشک مراجعه کنید. اگر از عینک خود برای سفارش لنز استفاده کنید، ممکن است در چشم یا بینایی شما دچار مشکل شود.

۴- مطمئن شوید که آلرژی یا مشکلات خشکی چشم ندارید

نکته دیگر در هنگام خرید لنزهای طبی این است که لنزهای طبی ممکن است برای کسانی که از عفونت مکرر چشم یا آلرژی، قرارگرفتن بیش از حد در معرض گردوغبار یا خشکی چشم رنج می‌برند، مناسب نباشد. استفاده از لنزهای طبی در چنین شرایطی می‌تواند مشکلات و عوارض بیشتری را برای کاربر ایجاد کند.

۵- لنزهای طبی را از یک مکان معتبر خریداری کنید

لنزهای نسخه‌ای خریداری شده از بوتیک‌ها، مغازه‌ها و خرده‌فروشی‌های غیرحرفه‌ای می‌توانند خطر جدی برای سلامت چشم شما داشته باشند و این لنزهای بی‌کیفیت حتی می‌توانند منجر به کاهش بینایی شوند؛ بنابراین مهم است که لنزهای طبی را فقط از فروشگاه‌ها و داروخانه‌های معتبر مانند لنزیلا خریداری کنید.

لنز برای آستیگمات

بیشتر افرادی که دچار آستیگماتیسم چشم هستند تصور می‌کنند نمی‌توانند لنز طبی استفاده کنند، اما این چنین نیست.بسیاری از افراد دچار آستیگماتیسم هستند، و باید این را بدانید که آستیگماتیسم یکی از عیوب انکساری چشم است. بیماری آستیگماتیسم در بین افراد بسیار رایج شده است و به واسطه این بیماری دید چشم افراد تار و یا ناهموار می‌شود.

برای افرادی که دچار بیماری آستیگماتیسم هستند لنز توریک که یکی از لنزهای تماسی نرم است، بسیار مناسب می‌باشد. این لنزها برای اصلاح خطای انکساری که ناشی از داشتن قرنیه به شکل نامنظم است، طراحی شده است. ساختار این لنزها سیلیکون هایدروژل و هایدروژل می‌باشد که باعث تنفس راحت‌تر لنز می‌شود.

معمولاً شرکت‌های تولید کننده لنزهای آستیگماتیسم برای تولید اینگونه لنزها دردسرهای زیادی متحمل می‌شوند. بر همین اساس قیمت اینگونه لنزها نسبت به سایر لنزها کمی بالاتر می‌باشد. همچنین هر یک از مدل‌های لنزهای آستیگماتیسم با یکدیگر تفاوت قیمتی دارند. به طور مثال لنز مدل هیبریدی نسبت به لنز مدل مورنینگ و یا یوروپا گران‌تر است. همین طور محبوبیت برند لنز و همچنین استقبال مشتریان عزیز در قیمت لنز چشم بی‌تاثیر نخواهد بود.

قیمت لنز چشم در داروخانه

معرفی لنزهای فصلی

همان طور که می‌دانید لنز یک جسم پلاستیکی است و همچنین به عنوان یک جسم خارجی بر روی چشم شما قرار دارد. بر همین اساس اگر نکات استفاده از آن و همچنین نکات بهداشتی آن را رعایت نکنید، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به چشمتان وارد شود. پس پیشنهاد می‌کنم حتماً قبل از خرید لنز طبی اطلاعاتی درباره لنزتان به دست آورید.

لنزهای طبی فصلی از لحاظ مدت زمان مصرف، بهترین و همچنین مطمئن‌ترین انتخاب هستند. همچنین اگر نکات بهداشتی و مراقبتی را درست انجام دهید، این لنزها آسیبی به چشم شما وارد نخواهند کرد. لنزهای طبی فصلی اکسیژن رسانی و آبرسانی بیشتری نسبت به سایر لنزهای سالانه دارند. این لنزها راحتی و وضوح دید بیشتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.برندهای لنزهای طبی فصلی همگی به سیلیکون هایدروژل معروف هستند. نکته حائز اهمیت در استفاده از لنزهای طبی فصلی این است که برای حفظ سلامت چشمانتان از این لنزها بیشتر از ۳ ماه استفاده نکنید و همچنین رعایت کامل بهداشت یکی دیگر نکات مهم در حفظ اینگونه لنزها می‌باشد. همچنین پیشنهاد می‌کنم برای نگهداری از لنز طبی فصلی از محلول لنز مناسب همان برند استفاده نمایید.

برای رعایت هر چه بیشتر بهداشت، پیشنهاد می کنیم تمامی نکات شیوه تمیز کردن لنز چشمی را پیاده سازی کنید.

خرید لنز طبی از داروخانه

همان طور که می‌دانید به دلیل اینکه لنز با حساس‌ترین عضو بدن در ارتباط است باید برای خرید لنز طبی بسیار دقت شود. پیشنهاد می‌کنم برای خرید لنز طبی حتماً به مراکز معتبر فروش لنز، نمایندگی‌های مجاز و داروخانه‌ها مراجعه نمایید.

به طور کلی برای خرید تمامی لنزها، چه طبی و چه رنگی باید اطلاعات کافی داشته باشید و همچنین از مراکز معتبر خریداری نمایید.چرا که در حال حاضر خرید لنز طبی در بین مردم افزایش یافته است، بسیاری از سودجویان اقدام به فروش لنزهای غیر استاندارد در آرایشگاه‌ها و یا حتی در بوتیک‌ها کرده‌اند. در صورتی که خریداری لنز با نسخه پزشک از مراکز معتبر با اطلاعات کافی و همچنین نکات بهداشتی در نگهداری از آن رعایت شود، استفاده از لنز هیچ گونه مشکلی را برایتان ایجاد نمی‌کند.

برای اطمینان بیشتر جهت یک خرید مطمئن لنز طبی بهتر است اول به چشم پزشک مراجعه نمایید؛ زیرا چشمان شما باید معاینه گردد و مشخص شود که آیا مستعد ابتلا به عفونت هستید یا خیر. همچنین با معاینه چشمتان اندازه قرنیه چشم مشخص می‌شود و می‌توانید لنزی متناسب با اندازه قرنیه خریداری ‌کنید. علاوه بر‌ این ها، اگر شخصی دچار مشکل چشمی باشد، آن را درمان می‌کند و آموزش‌های لازم را به او خواهد داد. در نهایت نیز مناسب‌ترین لنز را که مطمئن ‌است کمترین ضرر را برای چشم دارد، تجویز می‌کند.

لنزهای سالانه چشم

همان طور که می‌دانید لنزها به دوسته لنز نرم و لنز سخت تقسیم می‌شوند. همچنین مدت زمان استفاده از لنزها وابسته به روزانه، فصلی و ماهانه بودنشان است. به طور کلی به لنزهایی که طول عمر مصرفشان به ۱۲ ماه می‌رسد را لنز طبی سالانه می‌گویند. لازم به ذکر است که لنزهای سالانه جنسشان از سیلیکون هایدروژل می‌باشد.

پس از گذشت مدت زمان استاندارد استفاده از لنز طبی، حتماً نسبت به جایگزین کردن لنزتان اقدام نمایید، چراکه موادی که لنزتان با آن تولید شده‌ است، دیگر کارایی خود را از دست داده و حتی ممکن است در طول روز اکسیژن کافی به چشم شما نرسد و موجب از دست رفتن بینایی شما شود. در حال حاضر فقط دو کمپانی سولوتیکا در برزیل و ماکسیما در انگلستان در حال تولید این لنزها می‌باشند. زیرا هزینه تولید اینگونه لنزها زیاد است و برای شرکت‌ها مقرون به صرفه نمی‌باشد.

توصیه می‌کنم بعد از خرید لنز طبی سالانه هیچ وقت با آن نخوابید.زیرا زمانی که شما لنز در چشم دارید و چشمان خود را می‌بندید، باعث می‌شود دیگر اکسیژن به چشمتان نرسد. در این صورت اگر کثیفی روی لنزتان باشد، باعث ایجاد عفونت‌های چشمی می‌شود.

لنز ارزان بخریم یا نه؟

تقریباً بیشتر افرادی که به دلیل استفاده از لنز طبی دچار عفونت چشمی شده‌اند، افرادی هستند که رفتارهای غلط با لنز دارند و یا اینکه خرید لنز رنگی ارزان را از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر می‌دانند.

معمولاً لنزهای ارزان نسبت به سایر لنزهای موجود در بازار از کیفیت پایین‌تری برخوردارند؛ همچنین لنزهای ارزان قابلیت اکسیژن رسانی کمتری دارند و نیار به مراقبت بیشتری دارند. البته در صورتی که می‌خواهید خرید لنز ارزان را انجام دهید، باید حواستان باشد که ضرری به چشمان شما وارد نکند و مراقبت‌های بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهید.

همچنین اگر هنگام استفاده از لنز ارزان متوجه بروز مشکلاتی مانند: سوزش، قرمزی، سردرد، تاری دید و غیره در چشمانتان شدید به سرعت لنز را خارج کنید و به پزشک مراجعه نمایید.

بهترین مارک لنز طبی

یک لنز چشم خوبباید توانایی این را داشته باشد که اکسیژن را به قرنیه چشم برساند. زیرا قرنیه تنها عضوی است که اکسیژن را به طور مستقیم از هوا می‌گیرد و به چشم می‌رساند. همچنین یک لنز خوب باید از ورود اشعه‌های مضر خورشید به داخل چشم جلوگیری نماید، و توانایی رطوبت رسانی مناسب را داشته باشد.
لزوماً بهترین مارک لنز طبی به برند خاصی محدود نمی‌شود. در زمینه تولید لنز طبی کمپانی‌های متعددی وجود دارند و در اینجا می‌خواهیم به تعدادی از بهترین برندهای لنز طبی اشاره کنیم.

  • ایراپتیکس (Air optix)
  • بایوفینیتی (Biofinity)
  • بوش اند لومب آمریکا (Bausch + Lomb)
  • مورنینگ (Morning Q)
  • سولکو (Soleko)
  • زایس (Zeiss)
  • دسیو (Desio)
  • دهب (Dahab)
  • ماکسیما
  • فرشلوک (FRESHLOOK)
  • لنز طبی جانسون اند جانسون (johnson & johnson )

بهترین مارک لنز چشم

کلام پایانی

 در این مطلب از سایت لنزیلا به بررسی بسیاری از نکاتی که قبل از خرید لنز طبی باید موردتوجه قرار دهید، پرداختیم و دراین‌خصوص نکاتی را شرح دادیم. شکی نیست که یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید لنزهای تماسی قیمت آن است. یک لنز خوب علاوه بر تمام امکاناتی که دارد، باید قیمت مناسبی هم داشته باشد که مصرف‌کننده بتواند آن را بخرد. چنانچه تمایل دارید تا لنز طبی اورجینال و باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید، می­توانید از طریق سایت لنزیلا اقدام کنید.

سوالات متداول

استفاده از عینک‌ طبی بهتر است یا لنز‌ طبی؟

اگر سبک زندگی فعالی داشته باشید، لنزهای تماسی طبی می‌توانند مفیدتر از عینک باشند، زیرا ممکن در اثر فعالیت بالا، خطر باعث افتادن و شکستن فریم و شیشه‌های عینک بالا برود.

لنزهای نرم برای استفاده منظم بهتر هستند یا لنزهای سخت؟

لنزهای نرم را می‌توان برای کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت استفاده کرد، درحالی‌که لنزهای سخت باید به طور مداوم تا زمانی که چشم‌ها عادت کنند، استفاده می‌شوند.

قیمت لنز چشم در داروخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لنز به عواملی همچون زمان استفاده از لنز، مواد استفاده شده در لنز طبی و تأثیر بازار و فروشنده بستگی دارد.

با دنبال کردن اینستاگرام لنزیلا تنوع محصولات این فروشگاه را ببنید.
چنانچه نیاز به مشاوره درباره لنز داشتید می‌توانید با شماره ۰۹۰۵۵۴۲۱۰۰۲ تماس حاصل فرمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

۵ ۱ رای
امتیاز
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میرزایی
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۰۳
امتیاز :
     

سلام لنز چند کانونی میخوام برای عمل آب مروارید

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.